СХЕМА САМААНАЛІЗУ ЎРОКА БЕЛАРУСКАЙ МОВЫ
1. Характарыстыка структуры ўрока:
- мэта ўрока, вызначэнне
агульнадыдактычных і прыватнаметадычных задач урока;
- тып урока, яго месца ў
сістэме іншых урокаў беларускай мовы;
- асноўныя структурныя
кампаненты ўрока;
- размеркаванне часу на ўроку,
эфектыўнасць яго выкарыстання;
- забеспячэнне цэласнасці і
завершанасці ўрока.
2. Рэалізацыя асноўных задач урока:
- выкананне патабаванняў
праграмы, фарміраванне камунікатыўнай і
лінгвістычнай кампетэнцыі вучняў;
- суадносіны дзейнасці вучняў
пры ўспрыманні новага матэрыялу і самастойнай работы вучняў пры рашэнні
моўных задач;
- арганізацыя першаснага
замацавання моўнага матэрыялу;
- праверка засваення ведаў і
сфарміраванасці вучэбна-моўных уменняў і навыкаў.
3. Рэалізацыя развіццёвай
функцыі ўрока:
- актывізацыя разумовай
дзейнасці вучняў (аналіз, параўнанне, супастаўленне, абстрагаванне і
канкрэтызацыя, класіфікацыя, сістэматызацыя граматычных з’яў і фактаў);
- развіццё пазнавальнай
самастойнасці ;
- арганізацыя вуснай і
пісьмовай маўленчай практыкі на ўроку;
- ацэнка эстэтычнай функцыі
мовы.
4. Рэалізацыя выхаваўчай
функцыі ўрока:
- выкарыстанне выхаваўчых
магчымасцей зместу дыдактычнага
матэрыялу (тэксты практыкаванняў, этнакультурныя звесткі, тэксты
для вусных і пісьмовых пераказаў, гістарычны каментарый);
- выхаванне культуры разумовай
працы (авалоданне рацыянальнымі вучэбнымі дзеяннямі для вырашэння
граматычных і арфаграфічных задач), выхаванне добрасумленных адносін да
працы;
- практычнае выкарыстанне
школьнікамі ведаў па вывучаных тэмах у будучым (арфаграфічныя,
пунктуацыйныя ўменні, маўленчыя і камунікатыўныя навыкі);
- улік выхаваўчай функцыі
кантролю і ацэнкі (спалучэнне індывідуальнай, групавой формаў ацэнкі,
агульная ацэнка работы класа).
5.Метады навучання
беларускай мове:
- тэарэтычныя метады
(тлумачэнне настаўніка, самастойнае чытанне падручніка, гутарка);
- тэарэтыка-практычныя метады
(выкананне аналітыка-сінтэтычных
практыкаванняў, канструяванне словазлучэнняў, сказаў, мадэліраванне
па прапанаваных схемах, рэдагаванне тэкстаў);
- метады кантролю
(індывідуальны, франтальны, камбінаваны, самакантроль, узаемакантроль);
- методыка праверкі дамашняга
задання (выкананне аналагічных практыкаванняў, праверка ў форме дыктанта,
выбарачная праверка, узаемаправерка, праверка ў выглядзе кансультацый);
- метады, звязаныя з
матывацыяй навучання (рашэнне праблемных задач, дыдактычныя гульні,
алгарытмы).
6. Работа з вучнямі:
- падрыхтоўка вучняў да ўрока;
- актыўнасць вучняў на розных
этапах урока;
- віды маўленчай дзейнасці на
ўроку (слуханне, чытанне, гаварэнне, пісьмо);
- адносіны да прадмета, да
настаўніка;
- дынаміка працаздольнасці,
моманты найбольшай актыўнасці, спаду актыўнасці, іх прычыны;
- падвядзенне вучняў да
самастойных вывадаў, заключэння.
7. Карэкцыя канспекта.
Комментариев нет:
Отправить комментарий