АЛІМПІЯДА
ПА БЕЛАРУСКАЙ МОВЕ
7 клас
_______________________________________________________________________
(Прозвішча,
імя, імя па бацьку ўдзельніка)
________________________________________________________________________
1.
Якія гукі сустракаюцца ў пары слоў мёд-медзь? Запішыце гэтыя гукі.
________________________________________________________
2.
Пастаўце ў словах націскі.
Грамадзянін, дакумент, жалюзі, спіна, статут, цяжар.
3.
Запішыце, як называюць
чалавека (мужчыну), які іграе на кожным з пералічаных музычных
інструментаў.
Арфа – _________________________. Дудка – _________________________.
Балалайка –
______________________. Кантрабас –
______________________.
Валынка –
_______________________. Раяль –
_________________________.
4.
Да фразеалагізмаў рускай
мовы падбярыце і запішыце адпаведныя беларускія фразеалагізмы.
Два сапога пара – ___________________________________________________.
Из уст в уста – _______________________________________________________.
Баклуши бить – ______________________________________________________.
Беречь как зеницу ока – ______________________________________________.
Изо всех сил – ________________________________________________________.
Олух царя небесного –
_______________________________________________.
5.
Утварыце словазлучэнні,
падабраўшы прыметнікі да назоўнікаў.
__________________________________
журы, _____________________________ гусь, ________________________________
шымпанзэ, ___________________________ філе, ________________________________ тарнада,
___________________________ салямі.
6.
Адзначце
сказы, у якіх напісанне лічэбнікаў адпавядае літаратурнай норме.
1)
З кірмашу хлопцы вярталіся на чацвярых санях.
2)
Паўтары тыдня засталося да цэнтралізаванага тэсціравання.
3)
За дзвюма зайцамі пагонішся – ніводнага не зловіш.
4)
Аўтобус спыніўся на дваццацьпятым кіламетры ад горада.
5)
Абодва сыны Марылі сталі студэнтамі.
7.
Адзначце аднакаранёвыя
словы.
1)
Вада – падводзіць.
2)
Ношка – падносіць.
3)
Згарэць – прыгорак.
4)
Мокнуць – замочаны.
5)
Падручнік – наручнікі.
8.
Падкрэсліце няправільна
сканструяваныя словазлучэнні, запішыце іх правільна.
Камяністая дарога, цікаўны твор,
драпежныя птушкі, несуцяшальныя словы, яблычны сад, прыгодніцкі раман, пясочны
бераг, ягадная паляна, дзейны сродак, балотная мясцовасць.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9.
Пастаўце знакі прыпынку ў
сказе і запішыце, колькі чалавек магло сядзець за сталом.
За сталом сядзелі
гаспадыня дома яе сястра сяброўка маёй маці двое незнаёмых мне хлопцаў мой брат
і я.
_____________________________________
10.
Запоўнiце пропускi ў наступных выказваннях.
1.
____________________
– адзін з жанраў ліра-эпічнай паэзіі;
вялікі вершаваны твор, у якім значныя праблемы рэчаіснасці раскрываюцца
адначасова эпічнымі (наяўнасць сюжэта, характараў) і лірычнымі (вобраз лірычнага
героя, лірычныя адступленні) сродкамі.
2.
____________________
– такое супастаўленне двух прадметаў, з’яў або паняццяў, у
выніку якога сутнасць аднаго з іх вытлумачваецца праз сутнасць другога.
3.
____________________ –
разнавіднасць метафары, якая заключаецца ў наданні чалавечых уласцівасцей
рэчам, прадметам, з’явам прыроды.
Нумар
задання
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
7.
|
8.
|
9.
|
10.
|
Колькасць балаў
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Усяго балаў
|
|
Старшыня журы ____________ _____________________________________
Члены журы:
____________ _____________________________________
____________ _____________________________________
Комментариев нет:
Отправить комментарий