среда, 5 апреля 2017 г.

Алімпіяда 7 клас

АЛІМПІЯДА ПА БЕЛАРУСКАЙ МОВЕ
7 клас
_______________________________________________________________________
(Прозвішча, імя, імя па бацьку ўдзельніка)
________________________________________________________________________

1.                      Якія гукі сустракаюцца ў пары слоў мёд-медзь? Запішыце гэтыя гукі.

________________________________________________________

2.                     Пастаўце ў словах націскі.

Грамадзянін, дакумент, жалюзі, спіна, статут, цяжар.

3.                     Запішыце, як называюць чалавека (мужчыну), які іграе на кожным з пералічаных музычных інструментаў.

Арфа – _________________________.   Дудка – _________________________.
Балалайка – ______________________. Кантрабас – ______________________.
Валынка – _______________________.  Раяль – _________________________.

4.                     Да фразеалагізмаў рускай мовы падбярыце і запішыце адпаведныя беларускія фразеалагізмы.

Два сапога пара – ___________________________________________________.
Из уст в уста – _______________________________________________________.
Баклуши бить – ______________________________________________________.
Беречь как зеницу ока – ______________________________________________.
Изо всех сил – ________________________________________________________.
Олух царя небесного – _______________________________________________.

5.              Утварыце словазлучэнні, падабраўшы прыметнікі да назоўнікаў.

__________________________________ журы, _____________________________ гусь, ________________________________ шымпанзэ, ___________________________ філе, ________________________________ тарнада, ___________________________ салямі.


6.                     Адзначце сказы, у якіх напісанне лічэбнікаў адпавядае літаратурнай норме.

1)           З кірмашу хлопцы вярталіся на чацвярых санях.
2)           Паўтары тыдня засталося да цэнтралізаванага тэсціравання.
3)           За дзвюма зайцамі пагонішся – ніводнага не зловіш.
4)           Аўтобус спыніўся на дваццацьпятым кіламетры ад горада.
5)           Абодва сыны Марылі сталі студэнтамі.

7.                     Адзначце аднакаранёвыя словы.

1)           Вада – падводзіць.
2)           Ношка – падносіць.
3)           Згарэць – прыгорак.
4)           Мокнуць – замочаны.
5)           Падручнік – наручнікі.

8.                     Падкрэсліце няправільна сканструяваныя словазлучэнні, запішыце іх правільна.

Камяністая дарога, цікаўны твор, драпежныя птушкі, несуцяшальныя словы, яблычны сад, прыгодніцкі раман, пясочны бераг, ягадная паляна, дзейны сродак, балотная мясцовасць.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9.                     Пастаўце знакі прыпынку ў сказе і запішыце, колькі чалавек магло сядзець за сталом.

За сталом сядзелі гаспадыня дома яе сястра сяброўка маёй маці двое незнаёмых мне хлопцаў мой брат і я.
_____________________________________

10.       Запоўнiце пропускi ў наступных выказваннях.

1.                     ____________________ адзін з жанраў ліра-эпічнай паэзіі; вялікі вершаваны твор, у якім значныя праблемы рэчаіснасці раскрываюцца адначасова эпічнымі (наяўнасць сюжэта, характараў) і лірычнымі (вобраз лірычнага героя, лірычныя адступленні) сродкамі.
2.                     ____________________ такое супастаўленне двух прадметаў, з’яў або паняццяў, у выніку якога сутнасць аднаго з іх вытлумачваецца праз сутнасць другога.
3.                     ____________________ – разнавіднасць метафары, якая заключаецца ў наданні чалавечых уласцівасцей рэчам, прадметам, з’явам прыроды.


Нумар задання
1.      
2.      
3.      
4.      
5.      
6.      
7.      
8.      
9.      
10.            
Колькасць балаў











Усяго балаў



Старшыня журы                   ____________    _____________________________________
Члены журы:
                                      ____________    _____________________________________

                                      ____________    _____________________________________


Комментариев нет:

Отправить комментарий