9 клас
1. Якія гукі выконваюць ролю
адрознівальнікаў сэнсу ў наступных парах слоў. Запішыце.
а) бэз – без;
|
д) ваду – вяду;
|
б) дзірка – бірка;
|
е) дровы – бровы;
|
в) жылі – шылі;
|
ж) воз – вось;
|
г) сон – сын;
|
з) яма – мама.
|
(0,5 б)
2.
Запішыце словы па-беларуску ў алфавітным парадку.
Смазывать, представительство, боярышник, скамья,
созвездие, езженный, неосмотрительный, златоцвет, бездельник, ромашка, кучер.
(4 б)
3. Адзначце сказы з няправільным
ужыванне дзеепрыслоўяў.
1)
Падняўшы ўгору твар, хлопчык
доўга слухаў перазвон жаўрукоў.
2)
Імкнучыся выканаць заданне, у
брыгадзе значна ўзрасла працоўная дысцыпліна.
3)
Супакоіўшыся, ён пачаў думаць
пра сваё становішча.
4)
Радасць так і свяцілася ў
вачах, успомніўшы пра тое нядаўняе вяселле.
(2 б)
4.
Па прапанаваным пачатку ўзнавіце і запішыце прыказкі.
1)
Няма смачнейшай вадзіцы, ...
2)
Вуснамі мёд разлівае, ...
3)
У людзей пытай, ...
(3 б)
5. Складзіце сказы, у якіх
неазначальная форма дзеяслова жыць выконвала б сінтаксічную ролю: а)
дзейніка; б) выказніка; в) азначэння; г) акалічнасці.
(4 б)
6.
Пастаўце ў форме творнага склону словазлучэнні.
Горад
Рагачоў, пісьменнік Лужанін, горад Шчучын, паэт Куляшоў.
(2 б)
7.
Запішыце па тры-чатыры словы (выразы) ветлівасці, якія прынята ўжываць
пры сустрэчы, а потым – пры развітанні.
(выраз
– 0,5 б)
8. Прачытайце загадкі, у якіх ідзе
гаворка пра органы маўлення. Запішыце ў табліцу, з чым параўноўваюцца язык, зубы, рот.
Органы маўлення
|
З чым
параўноўваюцца
|
язык
|
|
зубы
|
|
рот
|
|
1)
За белым бярэзнічкам талалай
брэша.
2)
За сцяною касцяною балалайка
грае.
3)
Злодзей у клетцы, а мяшкі на
парозе.
4)
Ляжыць калода пасярод балота,
ні гніе, ні сохне.
5)
Поўны падпечак белых авечак.
6)
За саначкамі, за белым
бярэзнічкая у сваёй бярлозе мядзведзь ляжыць.
(4 б)
Комментариев нет:
Отправить комментарий